Saturday, June 18, 2016

Sobota - wazenie i gotowanie

W tym moim zdrowym i aktywnym tygodniu zaczelam krwawic. Sprawy ginekologiczne mam uporzadkowane, menstruacje z wybiciem zegara co 28 dni wiec troche mnie to zaniepokoilo. Srodek cyklu? Wrzucilam date do mojego appa z kalendarzem, i zaskoczona bylam ze to dokladnie 28 dni od ostatniej menstruacji (cos ten czas pedzi jak szalony.) Gdzie moj niezwykle bolesny i dokuczliwy PMS  ktory czasem potrafil trwac cale siedem dni?  Gdzie koniec swiata? PMS trwal jeden dzien - czwartek - nie dziwne ze zaatakowalam lodowke - hormony, hormony. Ruch i bardzo zdrowa dieta calkowicie mi zminimalizowala te bardzo czasami ciezkie objawy. Czytalam o tym, ale pierwszy raz tego doswiadczylam. To tak jakbym zyskala tydzien zycia, gdyz te PMSy sa  dla mnie i otoczenia  niezwykle meczace.

Spadek wagi jest spadkiem wagi - nie bede narzekac ze to tylko 0.8 lb. Zazwyczaj w tym okresie cyklu waga szla mi do gory wiec mam nadzieje ze w przyszlym tygodniu zbiore wieksze owoce i ze moze cos doda sie jeszcze z tego tygodnia. A jak nie, to nic - niech tylko waga idzie w dol. Tutaj dowod:


 Gotowanie:

Zmienilam troche ten przepis na nadziewane papryki, bo wydawalo mi sie ze ta cukinia z cebula bedzie mokra i mdla, wiec zamiast cukini, dodalam startego mrozonego kalafiora. Na wierz tej nadziewanej cukini polozylam pomiodora z posiekanym czosnkiem i dodalam kawalek czosnkowej mozzareli. Cos bardzo ale to bardzo pysznego - i w sumie spedzilam moze 15 minut na przygotowywaniu tego dania.



Pieczone szparagi? Moze w sumie 7 minut.


Mialam w domu kilka bardzo dojrzalych mango, ktore nie mogly juz dluzej lezec - na stronie tych straznikow wagi znalazlam przepis na mrozony jogurt grecki (2%) z imbirem i z puree z manga, posypany mielonymi migdalami. Moze 10 minut pracy?


Moj bardzo wspierajacy  mnie malzonek kupil mi kilka kawalkow swiezego dorsza oraz nagotowal jaj na twardo.  Musze znalezc jakis fajny przepis na pieczonego dorsza i zrobic go jutro. Mam tez grilowana piers z kurczaka - upilam ja w okolicznych delikatesach, troche drogawa ale pomyslalam sobie ze jak bede chorowac to za kazda wizyte bede placic $40 wiec lepiej zainwestowac troche wiecej w to zdrowe jedzenie.  No i jeszcze owoce i warzywa:


Kluczowa sprawa do tego bardzo sprawnego gotowania, bylo spedzenie troche czasu z przepisami w piatek i zaplanowanie tego gotowania.  Ale da sie!

Przepis na dorsza - zrobie go z czosnkiem i koperkiem w folii :

Komentarz na temat przepisu na tego dorsza: rezultat jak dla mnie obrzydliwy :). Przezroczysty, suchy - kompletnie bez smaku.

 Ale, ale... tego upieczonego dorsza dodalam do uduszonej cukini z cebula i z czosnkiem +dwie male puszki koncentratu pomidorowego i malzonek mi zadzwonil ze rezultat wspanialy, taka wariacja na temat ryba po grecku.


No comments:

Post a Comment