Friday, June 17, 2016

Piatek: planowanie i lista zakupow

System zaplanowania kilku posilkow, podgotowania kluczowych komponentow tych posilkow sprawdzil mi sie  bezblednie w tym tygodniu z wyjatkiem jednego wieczora, kiedy to wrocilam bardzo pozno z pracy i zrelaksowalam sie jedzeniem. Ale to i tak olbrzymi postep.

Przypomnijmy sobie wiec anatomie nawyku:

Impuls  – sytuacja ktora wyzwala taka a nie inna wyuczona rekacje.
Automatyczna reakcja 
Satysfakcja – coś czego podświadomie oczekujemy już w momencie, w którym pojawia się impuls Może to być odprezenie, relaksacja, uczcie sytosci. W tym nadcodzacym tygodniu sprobuje poeksperymentowac z alternatywnym spedzaniem moich wieczorow. Mysle ze to tego czwartkowego wieczornego kryzysu przyczynily sie potwornie tragiczne wiadomosci masakry w Orleanie. Wlaczyl mi sie stary, mocno utrwalony  mechanizm rekacji na smutek i niepokoj. W tym tygodniu skoncetruje sie wiec na zastapieniu tej automatycznej reakcji czyms innym. Jak to moja ukochana nauczycielka Pema pisze:

Wlasnie te trudne momenty sa okazja do zmian. Zmiany naszych reakcji, zmiany naszego automatycznego myslenia, zmiany fabuly ktora tworzymy w glowie...ja od dziecka jestem mistrzynia tworzenia tych czasem nieciekawych historii w ktore gleboko wierze a ktore czasem nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia.

Co wiec gotuje w przyszlym tygodniu:
Lista zakupow zrobiona!

No comments:

Post a Comment